شلپپپپپپپپپپپپپپپپ

– از سرم نپرید که، گفتم بنویسمش بلکه بپرد اما همچنان می چرخد توی مغزم لامصب، من عاشق چشمت شدم.
– قاعده ی مقاومت در برابر تغییر ناگهانی را که می دانید؟ نمی دانید؟ مثال مشهورش اینکه اگر یک قورباغه را بیاندازید داخل آب جوش، زودی می پرد بیرون، ولی اگر بیاندازیدش داخل ظرف آب معمولی و ظرف را بگذارید روی اجاق تا ریزه ریزه گرم شود، قورباغه داخل ظرف پخته می شود ولی بیرون نمی پرد! از این مثال استفاده می کنند که ما در برابر تغییرات یکهو مقاومت می کنیم و اگر تغییرات آرام آرام باشند، تحملشان برایمان سخت می شود. این ماجرا اما یک حالت مقابلی هم دارد. بعضی تغییرات را اگر بخواهیم به روش نرم نرمک می رسد اینک بهار، تجربه کنیم/ ایجاد کنیم/ تحمل کنیم، هیچوقت خوش به حال روزگار نمی شود. مثال من برای این ماجرا، حوضچه ی آب سرد بعد از سونا ست. تا وقتی لب حوضچه بایستیم و شست پایمان را بزنیم در آب، عمراً بدن عادت کند و دما عادی شود و پریدن در آب، سختی اش از بین برود. باید چشم ها را بست، دماغ را گرفت و شلپپپپپپپپپپپپپ!
– یک زمانی می خواندم یک جایی که در یک مراسم شب شعری، شاعر جوانی رفت پشت تریبون و عاشقانه ای خواند در فراق یار و اشک حضار را درآورد. پایین که آمد از او پرسیدند کیست این یار؟ بگو تا برویم و بر سر سازش درآوریمش و شما را به وصال برسانیم. شاعر جوان کمی سرخ و سفید شد و گفت: هر که را شما صلاح بدانید!
حالا شده ماجرای این «من عاشق چشمت شدم»! چشم ِ کی؟ هر که را شما صلاح بدانید! عاشق شدن من هم این شکلی ست.
– دلم می خواست ربط این بند ها را به هم توضیح دهم، ولی این هم می رود جزو همان حرف ها که بایستی بماند در دل! پوففف! همینقدر بگویم که خیلی کارها به دو دو تا چار تا، پیش نمی رود، بایست چشم ها را بست، دماغ را گرفت و شلپپپپپپپپپپپپپ!

این ورودی در Uncategorized فرستاده شده است. پایاپیوند به آن را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

