اندر حکایت بنی آدم و اعضای بدون اعصاب یک پیکر

پیرمردی بود واسه خودش. میگفت قدیما وقتی جوون میمرد، یه محله عزا میگرفت. خیلی عجیب بود واسه همه، الان ولی اوضاع فرق کرده، دیگه جوونمرگ شدن غیر عادی نیست.

نشستم به خوندن خبر، یعنی به مرور کردن عنوان اخبار، به خودم که میام میبینم همینجور خبر کشت و کشتار و قتل و تجاوز و غرق شدن و مرگ و میر از جلو چشمم رد شده و من عین خیالم نیست، انگار که خبر سخنرانی رییس جمهور بورکینافاسو واسه کابینه ش از جلو چشمم رد شده باشه.

نشستم به خوندن وبلاگ، به خودم که نیگا میکنم میبینم یه ساعته که دارم انواع غر و ناله و گریه و زاری میخونم. بدون تاثیر؟ همچی بدون تاثیر هم نبوده، احساسم اینه که حالم یه خورده گرفته ست.

خبر رو نباید بنویسن؟ نمیشه که. پست های وبلاگی رو چی؟ آدما نباید بیان درد دلاشونو بریزن بیرون؟ نباید اون چیزی که اذیتشون میکنه حداقل بنویسن؟ خب میترکن که.

خبر رو نباس خوند؟ ممم! نمیدونم. پس چه جوری آخه بشه فهمید چه خبره دور و اطراف؟
وبلاگ چی؟ نباید خوند؟ میشه؟ نمیدونم.

توی همین اوضاع و احوال بودم که یاد حرف اون پیرمرد افتادم. یه جوری شدم/ شدیم الان یکی بیاد بگه ده هزار نفر افتادن تو دره مردن، میگم/ میگیم خدا بیامرزه شون یا ای وااای! چرا؟ بعد به اون بنده خدا میگم/ میگیم عجب زمونه ای شده، خب؟ دیگه چه خبر؟!!! دلم نمیخواد اینجوری باشم. دلم نمیخواد یکی بیاد بگه غم دارم، غصه دارم، من بگم چیزی نیست، طبیعیه! نمیدونم چه جوری حرفمو بزنم، دلم نمیخواد به آدما بی تفاوت بشم؟ حالا این پاراگراف آخری که یه کم اغراق بود ولی همون یه کم اغراق داشت، متاسفانه اغراقش زیاد نبود.

نمیدونم، فقط میدونم چاره ش ننوشتن نیست، ننوشتن همان، ترکیدن همان.

این ورودی در Uncategorized فرستاده شده است. پایاپیوند به آن را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

