حرف هست، هم صحبت نیست

– دلم راحت حرف زدن می خواهد، راحت نوشتن. بلاگفا یک خوبی که داشت، زود می آمد بالا و فیلتربازی نداشت. وردپرس اما باید یک ساعت زیرش فوت کرد تا شعله بگیرد. بعد از آن همه فوت کردن هم که دیگر نفس نمی ماند برای نوشتن. باید زودتر بروم یک جایی برای خودم دست و پا کنم! حالا اینکه بلاگفا که چه است که وردپرس نیست یا وردپرس چه دارد که بلاگفا ندارد، در فهم من که نمی گنجد.

– می گوید از نظر من زندگی باید به سامان باشد. یک آدمی است که کارش روانشناسی تربیتی است و مشاوره و از سال هفتاد در این کار است. می گوید زندگی به سامان یعنی وقتی مرد برای دو روز می رود مسافرت، دلش بتپد برای به خانه برگشتن، پیش همسرش برگشتن، زن جای خالی حس کند و چشم بکشد که همسرش از در بیاید داخل. می گوید زندگی به سامان یعنی اینکه تا دو- سه روز تعطیلی پیش آمد، انتخاب اول مرد، تفریحات مجردی نباشد، دلش بخواهد خانواده اش را ببرد به یک باغی، باغچه ای هواخوری. می گویم می دانی زندگی کی به سامان می شود؟ می گوید کی؟ می گویم وقتی مرد دغدغه اش این باشد که چگونه زنش را خوشحال کند، زن فکرش این باشد که چگونه مرد را. مرد مدام در پی حذف آن چیزی باشد که زنش را می آزارد، زن در پی حذف آن چیزی که مردش را می آزارد و هر دو این فهم و درک را داشته باشند که اگر نظرشان با هم در موردی متفاوت است، این طبیعت انسانی آنهاست که سلیقه هایشان هیچ دلیلی ندارد با هم یکی باشد. این دو تا که باشد، زندگی به سامان می شود.
می گوید من دیگر چیزی ندارم که به تو بگویم.

این ورودی در Uncategorized فرستاده شده است. پایاپیوند به آن را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

