مخاطب خاص

یک وبلاگ هایی هستند که بعضی وقت ها برای یک مخاطب خاص می نویسند، منتها مخاطب خاصشان یک جورهایی خیالی به نظرم می رسد یا لااقل من دوست دارم این شکلی فکر کنم و بخوانم. مثلاً مخاطب خاصشان «ریم» است یا «ریمیا» یا شخصی در همین مایه ها. شاید هم اصلاً اینها برگرفته از کتابی یا داستانی یا اسطوره ای هستند ولی چون دلم می خواهد آن شکلی فکر کنم، پرس و جو هم نمی کنم.

یک زمان زیادی، مخاطب خاصِ این مدلی ِ من، «تو» بود. برای «تو» مینوشتم. خیالی ِ خیالی هم بود. یعنی از یک جایی به بعد من دلم خواست یک نفر را داشته باشم که برایش بنویسم و قربان صدقه اش بروم ولی خب نداشتم. این شکلی شد که شروع کردم برای «تو» نوشتن.

یک مدتی یک نفر آمد در زندگی ام که دلم می خواست برایم «تو» باشد. نشد. یک مدتی ماند و به جبر شرایط چاره ای نداشتیم جز اینکه خداحافظی را انتخاب کنیم. انتخاب کردیم.

از همه ی اینها خیلی گذشته، و من دوباره هوس کرده ام برای «تو» بنویسم. یک چیزی در مایه های این که قبل تر ها نوشته بودم، خیلی قبل تر ها:

رفته باشی
به یک سفر
برای چند روز
و من دلم پر بکشد
برای بودنت
برای چند کلمه حرف
برای چشمانت
و شب شود
و هر چه کنم خوابم نبرد
و حس کنم جایی در سینه ام
یک جوری که خوب نیست
محکم می زند
و بعد نیمه های شب
آرام چشمانم برود روی هم
برای لحظه ای
و ناگهان چیزی یادم بیاید
خواب از سرم بپرد
با شوق بلند شوم
بروم سراغ یک کمد
یک کمد مخصوص
و بعد جعبه ای را بیرون بیاورم
یک جعبه ی خاص
و آن را بگشایم
و از درونش
یک روسری آبی رنگ
بیرون بیاورم
و بعد دوباره برگردم به تختخواب
و روسری را بپیچم دور بالشم
و سرم را بگذارم رویش
دیگر چه بگویم؟
جز اینکه کمی قرار گیرم
و راحت خوابم ببرد
راحت راحت
و این گونه «تو»
مرا آرامشی
و این گونه من
«تو» را دلبسته ام

این ورودی در Uncategorized فرستاده شده است. پایاپیوند به آن را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

